Monday, August 20, 2007

ΠΟΣΟ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Πολλές φορές στη καθημερινότητα μας χρησιμοποιούμε εκφράσεις που σε κάποια στιγμή της ζωής μας έχουμε ακούσει ή έχουμε διαβάσει. Δεν λίγες αυτές που την πάροδο των ετών έχουν μείνει στην ιστορία είτε προέρχονται από την αρχαιότητα είτε από τη σύγχρονή εποχή. Οι άνθρωποι δε που τις έχουν πει είναι διάσημοι σε όλα τα πλάτη και τα μήκη του κόσμου. Κάποιες από αυτές φιλοξενούνται στα ημερολόγια ή σε βιβλία και καμιά φορά θα τις έχετε διαβάσει και σε διαφημιστικές καμπάνιες, προσπαθώντας να μας δείξουν πόσο πολλοί αξίζει πνευματικά το προιόν που θέλουν να αγοράσουμε.
Φυσικά κανείς δεν αμφισβητεί και δε θα ήταν λογικό να το κάνει ή στη καλύτερη περίπτωση θα έμοιαζε εγωστικό να συγκριθεί ή δικιά μου γνώμη με αυτή των ανθρώπων που έχουν μοχθήσει πνευματικά για χρόνια και χρόνια.
Όσοι από εσάς με γνωρίζετε προσωπικά θα ξέρετε οτι μάλον ανήκω στη γενιά που δε τα έχει και πολύ καλά με τις αυθεντίες, αλλά λίγο ή πολύ σέβομαι τη γνώμη αυτών σε πολλές περιπτώσεις στη διάρκεια της ζωής μου.
Το καλό είναι οτι η γενιά μας έχει έυκολη πρόσβαση στην πληροφορία και αυτό την κάνει άμεσο κριτή για πολλά πράγματα που οι παλιότεροι τα έπαιρναν δεδομένα.Έτσι δε πείθομαι εύκολα όταν κάποιος μου λέει οτι έτσι γίνεται και αλλού όταν κάνοντας μια βόλτα στο δίκτυο μπορώ να μάθω μέρος της αλήθειας.
Να δώσω ένα παράδειγμα όταν κάπιος λέει για την τιμή του γάλακτος οτι είναι ακριβή και στην Ευρώπη, μπορώ να ξέρω οτι με μερικά κλικ και λίγο έρευνα τί τιμή έχει στη Γαλλία ή την Γερμανία. Έτσι μου φάνηκε ιδιαίτερα χαζό που σήμερα μου πούλησα με τη νέα μαρκετίστηκη πολιτική τους ένα γάλα 0,5 lt στα 80 λεπτά του ευρώ- δηλαδή θέλετε να με πεισετε οτι το λίτρο θα έπρεπε να κάνει 1,6. Δε ξέρω αν φταίει η εταιρία ή το μαγαζί και δε νοιάζει αλλά μάλον δε θα ξανααγοράσω την ίδια μάρκα γάλα ποτέ. Ή αν θα το βάλω στο μυαλό μου θα το συκρίνω για να δω το ψέμα και να γελάσω με την κορυφαία γκάφα του υπεύθυνου πωλήσεων της εταιρίας. Γιατί η δικιά του δουλειά έπρεπε να είναι να ξέρει οι συνεργάτες του σε τί τιμή πουλάνε το δικό του γάλα. Ή μπορεί να το μάθει όταν θα απολυθεί ως μη πετυχημένος.Όπως και να έχει δεν είναι λύση να πίνουμε λιγότερο γάλα ώστε να μου φαίνεται ελκυστική η τιμή. Και στο κάτω κάτω δεν μιλάμε για τσιγάρα!!!
Με βάση αυτό το γεγονός μου ήρθε στο μυαλό και ως απότελέσμα το ποστ που διαβάζετε η περίφημη φράση που αν θες να δεις πόσο πλούσιος είναι κάποιος δες το από τον όγκο των σκουπιδιών που παράγει. Αυτό έχω ακούσει να το λένε πολιτικοί, δημοσιογράφοι και κάθε λογης αυθεντίες στα μέσα και με διάφορες αφορμές.
Εκεί μπαίνει και το ψέμα και η γενιά της πληροφορίας στα παραπάνω γραπτά μου όπως και το παράδειγμα που σας ανέφερα.
Οι εκφράσεις γιατί λέγονται και πως πρέπει να χρησιμοποιούνται. Δεν ισχύουν για όλες τις κοινωνίες και όλους τους ανθρώπους. Υπάρχει και ο παράγοντας περιβάλλον που επηρεάζει κάθε κοινωνική και πολιτισμική εκδήλωση μας.
Επίστρέφονατς λοιπόν στην έκφραση για τα σκουπίδια έχω να πω οτι η Ελλάδα μάλον είναι η εξάιρεση σε αυτη την ατάκα στο συχρόνο δυτικό κόσμο ή καλύτερα στο σύχρονο μεσοαστικό δυτικό κόσμο και αυτό για δύο λόγους.
α. Είναι η δεν είναι αλήθεια οτι ανάλογα με τους μισθούς νας τα αγαθά μας είναι πανακριβά σε σχέση με την υπόλοιπη Ε.Ε. Είναι ή δεν είναι αλήθεια οτι ο κρατικός ελέγχος στις τιμές και τον πλουτισμό είναι ανύπαρκτος. Είναι ή δεν είναι αλήθεια οτι όταν θα δεις 1000 διαφημίσεις στο τέλος όσο και δυνατός να είσαι κάτι θα σε τραβήξει και τελικά είναι ή δεν είναι δουλειά άλλων να κάνουν τη δουλειά τους γιατί για αυτό πληρωνόνται. Τέλος είναι ή δεν είναι αλήθεια οτι πολλά νοικοκυριά χρεόνονται για να τα βγάλουν περα κάθε μήνα
Έχω την εντύπωση οτι όλα τα παραπάνω είναι οι οικονομικοί παράγοντες.
και
β. οι ψυχολογικοί λόγοι και ό λόγος που οι Έλληνες παρόλο που είναι συνέχεια όλο και πιο φτωχοί κάνουν πολλά σκουπίδια.
Έχετε πάει στην Ευρώπη καθόλου αν ναι τότε θα ξέρετε οτι σε πολλές χώρες έχουν περισσότερο
Πράσινο, δάση, καθαριότητα, νόμους, έλεγχο, απόδοση φόρων συστήματος, αξιοκρατεία, πολιτισμικά γεγονότα.
Λιγότερη κλεψιά, ψέμα, ανοργανωσιά και όλα τα συναφή χάλια μας.
Ελπίζω να προσεξάτε τη λέξη λιγότερο, γιατί κανεις δεν είναι άγιος, ούτε εκεί,

Το αποτελέσμα πιο είναι όταν κάτι γύρω σου είναι τόσο ασχημο όπως έχει γίνει η Ελλάδα, με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις, και επικρατεί ενά γενικό μπάχαλο και ασχήμια, εσύ τί κάνεις.
Προσπαθείς να κάνεις τη ζωή σου πιο καλή και αγοράζεις, ομορφαίνεις το χώρο σου. Απόκτας τα αγαθά που λες ότι θα φτιάξουν το σπίτι σου πιο όμορφο και κτίζεις μεγάλους τοίχους για να μη βλέπεις τα έξω χάλια, όπως λέει και ένας γνωστό μου.
Άρα τα πολλά σκουπίδια μας δεν είναι απόρια πλούτου αλλά φυγή από το άσχημο δημιουργημά που μας έχουν αναγκάσει να ζούμε μέσα.Γιατί όπως ακούω συχνά το δέντρα δεν έχουν λεφτά να κερδίσεις, όπως το τσιμέντο. Άσε που μετά δε μπορείς να τα κόψεις σε 4 χρόνια με τις εκλογές για να βάλεις άλλα να ικανοποιήσεις τους δικού σου ανθρώπους.
Άκουσα από φίλο που πρόσφτα γύρισε απο το εξωτερικό τοι στη χώρα που επισκέφτηκε για κάθε τετραγωνικό φυτεύουν τα ίδια σε πράσινο και τα ίδια σε χώρους αναψύχης πάρκα κ.λ.π. υποχρεωτικά.
Εδώ απλά βάζουμε γλάστρες στα μπαλκόνια!!!
Στο Κιλκίς πάντως η αναλογία πρασίνου - τσιμέντου είναι για λύπηση.
Και στο τέλος προσπάθουν να μας πουν οτι είμαστε πλούσιοι και το πρόβλημα έιναι τα σκουπίδια μας.
Φυσικά αυτά που γράφω σε μια συζήτηση με είδημόνες δεν στέκουν γιατί αυτοί θα βρουν 10άδες γνώμες και απόψεις για το τί φταεί και για το τί μπορεί να κάνει ο καθένας.
Η αλήθεια είναι όμως οτι δε θα βρουν τις αντίστοιχες λύσεις!!!
Σας βαρέθηκα όλους εσάς που για λίγα ή πολλά χρήματα μου χαλάτε το κόσμο γύρω μου και με αναγκάζετε να κάνω και εγώ περισσότερα σκουπίδια ώστε να ζω στο μικρό μου βασίλειο, πιο όμορφα από αυτό, που εσείς νομίζετε, με τέτοιο φασιστικό τρόπο οτι μου αξίζει.

No comments: